خلق هترین سال زندگی

برترین رمان های امروز شما میتوانید برترین رمان های جهان را در روز جاری منتشر شده اند مشاهده کنید

رمان چهار تفنگدار ۲ از سارا اعتماد

رمان چهار تفنگدار ۲ از سارا اعتماد

دانلود رمان هورزاد ملکه ی آتش - فاطمه تاجیکی

هورزاد ملکه ی آتش فاطمه تاجیکی

دانلود رمان شبیه یک مرداب - ساحل زندی

رمان شبیه یک مرداب ساحل زندی

آموزش داستان نویسی قسمت پنجم آموزش داستان نویسی قسمت پنجم سلام، وقتتون بخیر همراهان همیشگی رمانسرا امروز میخوام درباره این موضوع صحبت کنم که وقتی طرحی می نویسیم و میخوایم اونو به داستان تبدیل کنیم از کجا متوجه شیم که طرحمون طرح به درد بخوریه و میشه اونو به داستان و یا اثر خوب تبدیل کرد. تکنیک اول برای پیدا کردن اینکه طرح، طرح خوبیه اینه که ببینید وعده ی خاصی در ایده وجود داره بعضی ایده ها طرح ها انتظارات خاصی رو به وجود میارن چیزهایی که باید اتفاق بیفته تا در صورت تبدیل ایده به داستان کامل در واقع موجبات رضایت خواننده رو فراهم کنه. این وعده ها میتونن شما رو به بهترین گزینه درباره بسط و گسترش ایده و طرح اولیه داستان، هدایت کنن. یک تکنیک بهتر برای دیدن امکانات طرح و ایده اولیه اینه که در داستان بپرسید (چی میشه اگه). پرسش چی میشه اگه به دوجا ختم میشه. ایده ی داستان شما و ذهن خودتون. به کمک این پرسش میتونید اون چه رو که در دنیای داستان مجازه یا نیست تعریف کنید. بعلاوه کمک میکنه درون ذهن خودتون در حالیکه این چشم انداز خیالی بازی میکنه کاووش کنید. هرچه بیشتر بپرسید (چی میشه اگه)، به شکل کامل تری میتونید در این چشم انداز مستقر بشید، جزئیات اون رو شرح و بسط بدین و اون رو برای مخاطب جذاب کنید. هدف اینه که ذهنتون رو آزاد بذارید، خودتون رو سانسور و یا قضاوت نکنید، هیچ ایده ای رو احمقانه ندونید؛ ایده هایی که شاید از نگاه شما احمقانه به نظر بیان معمولا منجر به موفقیت های بزرگ هنری میشن. برای اینکه اینهایی رو که عرض کردم بهتر متوجه بشید اشاره می کنم به بعضی از داستان هایی که قبلا نوشته شدن و مرور می کنیم ببینیم نویسنده های این آثار موقع نوشتن ایده و طرح اولیه به چه چیزهایی فکر کردن. جان تروبی در آناتومی داستان به چند نمونه از این آثار اشاره میکنه؛ توصیه میشه : آموزش نویسندگی قسمت چهارم از قضا این داستان ها به فیلم هم تبدیل شدن. مثلا: در قتل در قطار سریع السیر شرق که براساس رمانی با همین نام به نوشته ی آگاتا کریستی ساخته شده، ایده و طرح اولیه درباره کشته شدن مردی در کوپه قطاره که کوپه ش درست کنار کوپه ایه که هرکول پوآرو همون کاراگاه نابغه در اون خوابیده. این یعنی ایده ی یک داستان جنایی بکر و هوشمندانه ولی چی میشه اگه بخوایم ایده ی عدالت رو به فرای دستگیری معمولی یک قاتل ببرید؟ چی میشه اگه بخواید نهایت عدالت شاعرانه رو نشون بدید؟ چی میشه اگه مقتول مستحق مرگ باشه و هیئت منصفه ای طبیعی متشکل از دوازده مرد و زن قاضی باشن و هم مامور اعدام. در رمان گتسبی بزرگ که معروف ترین رمان اسکات فیتزجرالده و چند فیلم هم بر اساس اون ساخته شده چالش فیتزجرالد اینه که *ف*س*ا*د رویای امریکایی و تقلیل اون رو به رقابت بر سر شهرت و ثروت نشون بده. مشکلات او هم به همین اندازه بزرگن باید نیرو محرکه ی روایی خلق کنه در حالیکه قهرمان در واقع دستیار کس دیگریه و کاری میکنه که مخاطب جذب آدمای سطحی بشن و یه داستان عشقی کوچک رو به طریقی تبدیل به استعاره ای برای آمریکا میکنه؛ بنابراین در نظر داشته باشید که طرح کلی داستان شما که در یک جمله بیان شده، شاکله ی اصلی داستان شماست. و نکته ی آخر اینکه اصل طراحی چیزیست که داستان رو به عنوان یک کلِ واحد سازمان میده. منطق درونی داستانِ چیزی که باعث میشه قطعات به شکلی ارگانیک به یک دیگه پیوند بخورند به نحوی که داستان به چیزی بزرگ تر از مجموع قطعات خودش تبدیل بشه. چیزی که داستان رو اصیل و دست اول میکنه. تا آموزش مبحث دیگری درباره داستان نویسی خدا نگهدار. قسمت های قبلی آموزش داستان نویسی

آموزش داستان نویسیقسمت 5

دانلود رمان از بام تا آسمان - مریم موسیوند

رمان از بام تا آسمان مریم موسیوند

دانلود رمان تمنا وجودم - مهرنوش

رمان تمنا وجودممهرنوش

دانلود رمان دروغ شیرین - : saghar و sparrow

رمان دروغ شیریناز saghar و sparrow

دانلود رمان زندگی خصوصی - منا معیری

رمان زندگی خصوصی منا معیری

دانلود رمان غرور و تعصب - جین استین

معرفی رمان غرور و تعصبجین استین

نورپردازی نشیمن، دکوراسیون پر از نور داشته باشید!

نورپردازی نشیمن نه زیاد و نه کم

اگر نورپردازی در فضا به درستی انجام نشود و نور کافی در اتاق نشیمن نباشد، فضا کسل کننده و ناخوشایند خواهد بود. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که نور زیاد نیز در فضا می تواند رنگ واقعی دیوار، مبلمان و همه عناصر موجود در فضای نشیمن را غیر واقعی و متفاوت از آنچه که واقعا هست نشان دهد. به همین دلیل نورپردازی فضای نشیمن نیز باید به اندازه باشد تا علاوه بر روشنایی کافی، دکوراسیون منزل را به شکل بهتری جلوه دهد. از میان تمامی اتاق های خانه، نشیمن اتاقی است که معمولا پس زمینه ی آن توسط چراغ ها و آباژورهای رومیزی تأمین می شود، در برخی موارد از چراغ های کف و گاهی نیز به وسیله ی لوستر و چلچراغ تامین می شود.

لوستر تی سرا طرح کورتن

لوستر تیسرا طرح کورتن

قیمت:
۱ تومان

با توجه به اینکه فضای نشیمن پر تردد بوده و ساعات زیادی را افراد در این فضا سپری می کنند، باید فضایی بوجود آید که احساس آرامش و راحتی القا کرده و کم یا بیشبود نور اغتشاش و تشویش بوجود نیاورد. مطالعه، تماشای تلویزیون، استراحت و صحبت با افراد خانواده از فعالیت هایی است که اکثرا در فضا نشیمن اتفاق می افتد و به همین دلیل است که نورپردازیاین فضا را حائز اهمیت کرده است.

آباژور تیسرا طرح مادیسون

آباژور تی سرا طرح مادیسون
۱ تومان

آباژور تیسرا طرح لیئلا

آباژور تی سرا طرح لیئلا
۱ تومان

آباژور تیسرا طرح مدوسا

آباژور تی سرا طرح مدوسا
۱ تومان

به گفته آورده های روشنایی تیسرا برای اینکه چراغ های پایه آزاد یا همان آباژورهای ایستاده سطح نورپردازی مناسب را تامین کنند، قرار دادن آنها در مکان درست بسیار مهم است، ابتدا اطمینان حاصل کنید که منابع برق کافی در دسترس باشد. به همین دلیل، عاقلانه ترین کار، طراحی چیدمان اثاثیه و مبلمان، پیش از نورپردازی است. برای مثال، در یک اتاق بزرگ با پریزهای برق کار شده در کف نیاز خواهد بود، که آنها در زیر کاناپه ها پنهان کرد.

تصویر Hanami

Hanami

قیمت:
نامشخص

نکات کلیدی برای نورپردازی نشیمن ها

نورپردازی یک کتابخانه یا ویترین را مورد توجه قرار دهید. این عمل را می توان به چندین طریق انجام داد. برای مثال، نورپردازی از درون طبقات شیشه ای، نورپردازی طبقات از جلو، نورپردازی از پشت طبقات به قصد ضد نور قرار دادن اشیاء و یا برجسته کردن یک شی ء خاص و ایده های دیگر…

نکته مهمی که در نورپردازی نشیمن باید مدنظر قرار گیرد این است که روشنایی قابل تنظیم در فضای نشیمن امکان کنترل نور را در ساعات روز به شما می دهد و در این صورت با توجه به زمان های مختلف نور قابل تنظیم در دکوراسیون نشیمن وجود خواهد داشت.

آباژور تیسرا طرح گلادیس

آباژور تی سرا طرح گلادیس
نامشخص

لوستر تیسرا طرح اسپیکا

لوستر تی سرا طرح اسپیکا
نامشخص

آباژور تیسرا کد ۱۰-۲۷۱۳

آباژور تی سرا کد 10-2713
نامشخص

به پیشنهاد آورده های روشنایی تیسرا در وسط اتاق و به عنوان لوستر با توجه به سبک طراحی کلاسیک یا مدرن می توانید از لوسترهای متنوعی استفاده کنید، به طور مثال برای سبک کلاسیک لوستر VIOLET بسیار مناسب است و لوستر مدرن نیز محصول CIRC جلوه ای بسیار زیبا به محیط می بخشند.

آباژور CLIZIA Floor Lamp تیسرا

آباژور CLIZIA Floor Lamp تیسرا

قیمت:
۱ تومان

در فضاهایی که نیاز است نور و روشنایی بیشتر باشد، از چراغ های رومیزی، آباژور یا چراغ های ایستاده زمینی می توانید استفاده کنید تا نورپردازی در این نقاط را تامین کنند. استفاده از نورهای نقطه ای در دکوراسیون نشیمن می تواند احساس آرامش بیشتری به شما بدهد و در کنار این قضیه، امکان کنترل و تنظیم نور مورد نیاز را نیز به شما می دهد تا در صورت نیاز از نورهای سقفی کم کرده و نورهای زمینی یا رومیزی را فعال کنید.

چراغ مطالعه تی سرا طرح سوئیت

چراغ مطالعه تیسرا طرح سوئیت

قیمت:
۱ تومان

اگر می خواهید در اتاق نشیمن مطالعه کنید، نورپردازی موردی را فراموش نکنید. یک منبع اتصالی مخصوص مطالعه، یک آباژور پایه بلند که سری آن مفصل دار بوده و به زاویه ی دلخواه متمایل شود، بهترین گزینه است. محصول WOODY از سری جدید محصولات تیسرا این قابلیت را دارد.

آنچه در نورپردازی نشیمن نباید فراموش شود توجه به مکان تلویزیون در دکوراسیون فضاست. نور و روشنایی باید به نحوی باشد که دید تلویزیون را دچار مشکل نکرده و همچنین موجب انعکاس نور بر روی صفحه نشود.

برای مشاهده نمونه محصولات بیشتر این گروه به پروفایل اهالی فن آورده های روشنایی تیسرا در وبسایت چیدانهمراجعه کنید و اطلاعات تماسی آنها را در دسترس داشته باشید.

گردآوری شده در تحریریه چیدانه 

به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید

جعبه دانلود سایت

قابل توجه مديران وبسايت هاي ايراني : تمامي مطالب دانلود رمان به صورت اختصاصي ترجمه و منتشر مي شوند و کپي برداري از آن ها شرعا حرام مي باشد و مورد رضايت ما نخواهد بود.

اطلاعات مطلب

0
برچسب ها :

مطالب مرتبط

کاربران عزیز میتوانند از مطالب دیگر سایت دیدن فرمایند

دیدگاه کاربران سایت

ارسال دیدگاه کاربر

بخش فیلم