دانلود رمان جدید شرایط رمان برای چاپ مجوزهای | دانلود رمان جدید | دانلود رمان | دی ال رمان
شنود صدای دیگران و شماره یاب10000

شنود صدای دیگران و شماره یاب

برنامه ای ساخته شده توسط شرکت سامد انفورماتیک کیش – سهامی خاص - . با استفاده از این برنامه میتوانید به صورت مخفیانه و بدون فهمیدن شخص در هر نقطه و مکانی صدای او را بشنوید و از موضوع مکالمات مخاطب خود مطلع شوید . نیازی به فاصله نزدیک نیست ! حتی کیلومترها دورتر ! شما به راحتی با نصب این اپلیکیشن بر روی" موبایل خود " و انجام تنظیمات مربوطه ، در هر لحظه میتوانید با گوشی خودتان ، گوشی مخاطبتان را تبدیل به یک دستگاه شنود پیشرفته کنید و از گوشی مخاطب خودتان به عنوان یک دستگاه شنود استفاده کنید و تمام صحبتهای او را بشنوید ! این اپلیکیشن حتی هنگامیکه گوشی مخاطب شما خاموش است نیز فعال است ، فقط کافیست گوشی موبایل در فاصله ای کمتر از 10 متری فرد باشد تا کاملا صدای او را واضح بشنوید !

شرایط رمان برای چاپ مجوزهای

شرایط رمان برای چاپ مجوزهای در کمترین  زمان ممکن 

شرایط رمان برای چاپ مجوزهای

سوال نگین: سلام.شرایط رمان برا چاپ چی باید باشه؟ نوع نوشتن. گفتگوهایی که بین اشخاص رمان انجام میشه قاعده قانون داره؟

نظر من:  شرایط چاپ رمان از نظر بخش های مختلف فرایند چاپ می تواند متفاوت باشد. مثلا در بخش کسب مجوز چاپ و نشر از طریق ادارات دولتی ذیربط قواعد خاصی در حوزه پرداختن به مسائل عقیدتی, سیاسی جنسی و … وجود دارد که در صورتی که به نظر آنها مسئله دار باشد مجوز چاپ صادر نخواهد شد.  

 برای کسانی که کار بررسی کتاب در اداره ارشاد را انجام می دهند طبیعتا قوت و ضعف کتاب از نظر رعایت اصول نوشتن اهمیتی ندارد و در دادن مجوز به این بخش از قضیه کاری ندارند.  در بخش بنگاه های نشر و انتشاراتی های محترم هم هر یک قاعده قانون خود را دارند. برخی بیشتر به چاپ کارهای عامه پسند که پرفروش خواهند بود می پردازند, برخی هم بیشتر به نشر رمان های نخبه گرایانه  می پردازند و وجه هنری و ادبی کار مد نظرشان هست حتی اگر تیراژ کتاب بیشتر از پانصد نسخه هم نباشد.

و اما نوع نوشتن مثلا در بخش گفتگو نویسی, فکر نمی کنم آنچنان قاعده قانون سفت و سختی باشد که تخطی از آن جرم تلقی شود. بخشی از این قاعده قانون فرضی می تواند مثلا درباره صورت ظاهری گفتگو نویسی باشد. اینکه گفتگوها چگونه مشخص شود. با خط تیره یا گیومه.گفتگو از متن اصلی منفک شود یا در آن بیامیزد. پررنگ چاپ شود یا مورب. بخشی هم به موارد تکنیکی. اینکه نویسنده گوینده دیالوگ و مثلا فعل “گفت” را بیاورد یا نه؟ از صفتها و قیودی مثل: “داد زد” یا ” به نجوا گفت” و … استفاده بکند یا نه. یا رعایت نکاتی از این دست که: گفتگوها کارکرد صرف انتقال اطلاعات را نداشته باشد. یا:  گوینده دیالوگ از چیزهایی نگوید که برای خودش بدیهی باشد و نویسنده بخواهد صرفا یک سری اطلاعات را به مخاطب منتقل بکند. یا اینکه گفتگوها به پیشبرد داستان و شخصیت پردازی کمکی نکند. یا اینکه: گفتگوها تصنعی باشد و یا بیش از حد مثل گفتگوهای مطول و بی خاصیت زندگی روزمره ما باشد.

همه ی اینها می تواند جزو قواعد باشد.

نکته ای که وجود دارد این هست که نویسنده جوان همه اینها را از لابلای کتاب های رمان و کتاب های آموزشی یاد بگیرد و در عین حال در ادامه مسیر نویسندگی اش در چنبره این قواعد گرفتار نشود و از آنها فراتر برود و خلاقیتش را با قواعد احیانا دست و پاگیر نکشد.

کتاب های آموزشی بسیاری وجود دارند که از طریق آنها می توانید با این قواعدی که به صورت عمومی در بخش زیادی از رمان های شاخصی که تا به امروز به چاپ رسیده اند توسط نویسندگان پیش از ما به کار رفته اند و در حال حاضر در این کتاب ها به صورت دسته بندی و تئوری ریزه شده جمع آوری شده اند. می توانید با مطالعه این کتاب ها با این تکنیک ها آشنا شوید.

به این پست امتیاز دهید.
Rate this post
بازدید : 22 بار بار دسته بندی : آموزش رمان نویسی تاريخ : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =