خلق هترین سال زندگی

برترین رمان های امروز شما میتوانید برترین رمان های جهان را در روز جاری منتشر شده اند مشاهده کنید

رمان چهار تفنگدار ۲ از سارا اعتماد

رمان چهار تفنگدار ۲ از سارا اعتماد

دانلود رمان هورزاد ملکه ی آتش - فاطمه تاجیکی

هورزاد ملکه ی آتش فاطمه تاجیکی

دانلود رمان شبیه یک مرداب - ساحل زندی

رمان شبیه یک مرداب ساحل زندی

آموزش داستان نویسی قسمت پنجم آموزش داستان نویسی قسمت پنجم سلام، وقتتون بخیر همراهان همیشگی رمانسرا امروز میخوام درباره این موضوع صحبت کنم که وقتی طرحی می نویسیم و میخوایم اونو به داستان تبدیل کنیم از کجا متوجه شیم که طرحمون طرح به درد بخوریه و میشه اونو به داستان و یا اثر خوب تبدیل کرد. تکنیک اول برای پیدا کردن اینکه طرح، طرح خوبیه اینه که ببینید وعده ی خاصی در ایده وجود داره بعضی ایده ها طرح ها انتظارات خاصی رو به وجود میارن چیزهایی که باید اتفاق بیفته تا در صورت تبدیل ایده به داستان کامل در واقع موجبات رضایت خواننده رو فراهم کنه. این وعده ها میتونن شما رو به بهترین گزینه درباره بسط و گسترش ایده و طرح اولیه داستان، هدایت کنن. یک تکنیک بهتر برای دیدن امکانات طرح و ایده اولیه اینه که در داستان بپرسید (چی میشه اگه). پرسش چی میشه اگه به دوجا ختم میشه. ایده ی داستان شما و ذهن خودتون. به کمک این پرسش میتونید اون چه رو که در دنیای داستان مجازه یا نیست تعریف کنید. بعلاوه کمک میکنه درون ذهن خودتون در حالیکه این چشم انداز خیالی بازی میکنه کاووش کنید. هرچه بیشتر بپرسید (چی میشه اگه)، به شکل کامل تری میتونید در این چشم انداز مستقر بشید، جزئیات اون رو شرح و بسط بدین و اون رو برای مخاطب جذاب کنید. هدف اینه که ذهنتون رو آزاد بذارید، خودتون رو سانسور و یا قضاوت نکنید، هیچ ایده ای رو احمقانه ندونید؛ ایده هایی که شاید از نگاه شما احمقانه به نظر بیان معمولا منجر به موفقیت های بزرگ هنری میشن. برای اینکه اینهایی رو که عرض کردم بهتر متوجه بشید اشاره می کنم به بعضی از داستان هایی که قبلا نوشته شدن و مرور می کنیم ببینیم نویسنده های این آثار موقع نوشتن ایده و طرح اولیه به چه چیزهایی فکر کردن. جان تروبی در آناتومی داستان به چند نمونه از این آثار اشاره میکنه؛ توصیه میشه : آموزش نویسندگی قسمت چهارم از قضا این داستان ها به فیلم هم تبدیل شدن. مثلا: در قتل در قطار سریع السیر شرق که براساس رمانی با همین نام به نوشته ی آگاتا کریستی ساخته شده، ایده و طرح اولیه درباره کشته شدن مردی در کوپه قطاره که کوپه ش درست کنار کوپه ایه که هرکول پوآرو همون کاراگاه نابغه در اون خوابیده. این یعنی ایده ی یک داستان جنایی بکر و هوشمندانه ولی چی میشه اگه بخوایم ایده ی عدالت رو به فرای دستگیری معمولی یک قاتل ببرید؟ چی میشه اگه بخواید نهایت عدالت شاعرانه رو نشون بدید؟ چی میشه اگه مقتول مستحق مرگ باشه و هیئت منصفه ای طبیعی متشکل از دوازده مرد و زن قاضی باشن و هم مامور اعدام. در رمان گتسبی بزرگ که معروف ترین رمان اسکات فیتزجرالده و چند فیلم هم بر اساس اون ساخته شده چالش فیتزجرالد اینه که *ف*س*ا*د رویای امریکایی و تقلیل اون رو به رقابت بر سر شهرت و ثروت نشون بده. مشکلات او هم به همین اندازه بزرگن باید نیرو محرکه ی روایی خلق کنه در حالیکه قهرمان در واقع دستیار کس دیگریه و کاری میکنه که مخاطب جذب آدمای سطحی بشن و یه داستان عشقی کوچک رو به طریقی تبدیل به استعاره ای برای آمریکا میکنه؛ بنابراین در نظر داشته باشید که طرح کلی داستان شما که در یک جمله بیان شده، شاکله ی اصلی داستان شماست. و نکته ی آخر اینکه اصل طراحی چیزیست که داستان رو به عنوان یک کلِ واحد سازمان میده. منطق درونی داستانِ چیزی که باعث میشه قطعات به شکلی ارگانیک به یک دیگه پیوند بخورند به نحوی که داستان به چیزی بزرگ تر از مجموع قطعات خودش تبدیل بشه. چیزی که داستان رو اصیل و دست اول میکنه. تا آموزش مبحث دیگری درباره داستان نویسی خدا نگهدار. قسمت های قبلی آموزش داستان نویسی

آموزش داستان نویسیقسمت 5

دانلود رمان از بام تا آسمان - مریم موسیوند

رمان از بام تا آسمان مریم موسیوند

دانلود رمان تمنا وجودم - مهرنوش

رمان تمنا وجودممهرنوش

دانلود رمان دروغ شیرین - : saghar و sparrow

رمان دروغ شیریناز saghar و sparrow

دانلود رمان زندگی خصوصی - منا معیری

رمان زندگی خصوصی منا معیری

دانلود رمان غرور و تعصب - جین استین

معرفی رمان غرور و تعصبجین استین

راز برند های موفق مد و لباس چیست

راز برند های موفق مد و لباس چیست

راز برند های موفق مد و لباس چیست

راز برند های موفق مد و لباس چیست

در میان تمامی ترفندهایی که برندها سعی در پنهان کردن آنها دارند ، یک راز را هرگز نتوانستند پوشش دهند که دلیل آن همگانی بودن تاریخچه های تولد هر برند است . شاید شما نیز در دوران تحصیل خود زیاد با درس تاریخ میانه خوبی نداشته اید ولی حقیقت اینست که گفته ی استادان تاریخ برای پند آموزی و تشخیص آینده از تاریخ کاملا درست و کاربردیست .

وجه اشتراک برند های موفق مد و لباس

راز موفقیت برند های موفق مد و لباس را می توان از تاریخچه ی آنها تشخیص داد ، به شرطی که کمی دید خود را انعطاف پذیر تر کنیم . در این مطلب فاکتور مهمی را که در تاریخچه ی اکثر برند های موفق مد و لباس به چشم میخورد مورد بررسی قرار می دهیم و سپس راز آنها را فاش خواهیم ساخت.

به نظر شما چه موردی در برندهایی همچون ورساچه ، اسپریت ، زارا ، پیر کاردین ، شنل ، بربری ،بیژن ، هوگوباس و یا حتی هاکوپیان و …. مشترک است ؟ کافیست تنها ابتدای تاریخچه ی آنها را مطالعه کنید تا بتوانید ارتباط آنها را کشف کنید ، این اسامی یا نام طراحان مشهورند یا خانه های مد . حتی با مطالعه برخی از تاریخچه ها متوجه می شوید که برخی از آنان سرمایه ی چندانی برای راه اندازی یک برند پر قدرت را نداشته اند مانند استاد بزرگ سومبات هاکوپیان (که تاثیر به سزایی در صنعت مد ایران داشته ) .

استفاده برندهای دیگر از این راز

لابد با خود می اندیشید که برندهای بزرگ و زیاد دیگری نیز در حال فعالیت هستند که از طراحان یا خانه های مد ، فعالیت خود را آغاز نکرده اند . درست است ولی این حقیقت را نمی توان کتمان کرد که تمامی این برندها ، از برترین طراحان و خانه های مد بهره می گیرند . در حقیقت آنها از راز برند های موفق مد و لباس با خبر بوده و استفاده کرده اند . اما راز برندهای موفق مد و لباس چیست؟

راز بزرگ برندهای موفق مد و لباس چیست

طراحی لباس های جذاب و دارا بودن یک سبک خاص در مد و لباس ، راز بزرگ برندهای موفق مد ولباس است و این موضوع راه اثبات نیز دارد . درست است که تکنولوژی تاثیر زیادی بر این برندها داشته ولی با کمی نگاه دقیقتر این موضوع قابل درک می شود که تکنولوژی کاملا قابل کپی برداریست . و تنها سبک و طراحی آنها نظر مخاطبانشان را خیره میسازد .

شما نیز امتحان کنید

اگر می خواهید برای برند لباس یا حتی تولیدات خود از این راز برند های موفق مد و لباس استفاده کنید چندین راه و پیشنهاد وجود دارد .

  • اول یک سبک خاص برای خود طراحی کنید و محصولات مد و لباس خود را بر همان سبک پیریزی نمایید .همچنین سعی کنید که سبکتان تکراری نباشد تا بتوانید صاحب سبک باشید و در پی آن از دیگران تمایز پیدا کنید.
  • دوم اینکه روی طراحی های محصولات خود وسواس به خرج دهید و اگر طراحی را خوب میدانید خود ، طرح های منحصر به فرد ایجاد نموده یا اگر طراحی بلد نیستید از خبره های این صنعت بهره گرفته و با سخت گیری تمام مدل های فوق العاده جذاب و بومی را روی محصولات خود اجرا کنید.
  • سوم اینکه برای خود برندی قانونی داشته باشید تا در صورت اوج گرفتن ، بتوانید بر روی آن مالکیت داشته باشید
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید

جعبه دانلود سایت

قابل توجه مديران وبسايت هاي ايراني : تمامي مطالب دانلود رمان به صورت اختصاصي ترجمه و منتشر مي شوند و کپي برداري از آن ها شرعا حرام مي باشد و مورد رضايت ما نخواهد بود.

اطلاعات مطلب

0
برچسب ها :

مطالب مرتبط

کاربران عزیز میتوانند از مطالب دیگر سایت دیدن فرمایند

دیدگاه کاربران سایت

ارسال دیدگاه کاربر

بخش فیلم